Mistrz Gry
- Liczba postów : 1032
| Temat: Wskazówki 28.09.15 2:55 | |
| Wskazówki Od czego zacząć Przede wszystkim musisz stworzyć własną postać czarodzieja lub czarownicy. Do wyboru masz dwie kategorie wiekowe: możesz stworzyć ucznia lub dorosłego. Wybór ten jest o tyle istotny, że fabuła uczniów i dorosłych się od siebie różni, dostępne są też różne rzeczy. Nie martw się jednak tym, że musisz z czegoś zrezygnować – nic nie stoi na przeszkodzie, byś stworzył kilka postaci. Szczegóły znajdziesz w regulaminie. Wskazówki dotyczące kart postaci znajdziesz natomiast tutaj i tutaj.Jeśli już stworzysz kartę postaci i zostanie ona zaakceptowana, czekać cię będzie stworzenie kilku dodatkowych tematów. Po pierwsze temat z relacjami, abyś mógł tam omawiać z innymi graczami powiązania twojej postaci. Po drugie sowę, by umożliwić twojej postaci fabularną wymianę listów. I po trzecie, niemniej ważne, skrytkę – jest to miejsce, w którym nie tylko będziesz trzymać ekwipunek swojej postaci i cenną kolekcję kart z czekoladowych żab, ale też znajduje się tam rozpiska umiejętności. Szczegółowe instrukcje dotyczące tych tematów znajdziesz w linkach. Wskazane jest też, byś rzucił kostkami, aby dowiedzieć się, jaka różdżka wybrała twojego czarodzieja. Żeby ją poznać, musisz rzucić pięcioma kostkami – pierwsze trzy opisują samą różdżkę (drewno, z jakiego jest zrobiona, rdzeń oraz długość), pozostałe dwie odpowiadają za bonus, jaki dostajesz do umiejętności. Nie musisz wykonywać tych rzutów, jednak jest to opłacalne. Zaklęcia i eliksiry Na forum zaklęcia nie są rzucane ot tak, a eliksirów nie można warzyć z powietrza. W dziale "mechanika" znajdziesz dokładne opisy mechaniki rzucania zaklęć oraz mechaniki warzenia eliksirów. Zapoznaj się z nimi dokładnie i stosuj w swoich wątkach fabularnych. Jeśli nie wiesz, jakie zaklęcia możesz rzucać czy jakie eliksiry możesz warzyć, skorzystaj ze spisów. Pieniądze W związku z tym, że gramy w świecie dwudziestego wieku, dość istotną rolę odgrywają pieniądze. Można się, co prawda, bez nich obyć, ale z nimi wiele rzeczy jest ciekawszych. Skąd więc można je wziąć? Po pierwsze z pracy. Na forum funkcjonuje sporo posad, które twoja postać może zająć. Im wyżej wespnie się po szczeblach kariery, tym więcej pieniędzy wpadnie na jej konto. Oczywiście początek nie będzie prosty – zwykle zaczyna się od pomocników, asystentów czy stażystów, którzy zarabiają mało. Jeśli jednak postać będzie wykonywać zadania związane z zawodem, niewątpliwie czeka ją awans. Dokładna rozpiska zawodów i płac znajduje się tutaj.Nie jest to jednak jedyne źródło finansów. Podczas pisania postów w tematach fabularnych (offtop się nie liczy), twoja postać zdobywa tak zwane Punkty Fabuły. Jeden taki Punkt odpowiada jednemu syklowi. Raz w miesiącu Punkty Fabuły zostają zamienione na sykle i dodane do stanu konta twojej postaci. Punkty Fabuły same w sobie nie mogą być traktowane jako pieniądze, to znaczy nie możesz zapłacić za zakupy Punktami, zamiast pieniędzmi. Dopiero po ich zamianie można z nich korzystać. Dodatkowe źródła dochodu wiążą się z ewentualną dodatkową działalnością twojej postaci. Może ona sprzedawać rzeczy z ekwipunku, wynajmować pokoje innym, o ile posiada własne mieszkanie czy za drobną opłatą uczyć innych tego, co sama umie. Wysokość tych wpływów zależy już tylko twojej indywidualnej umowy z innymi graczami. Przelicznik pieniędzy: 1 galeon (1g) = 17 sykli (17s) 1s = 21 knutów (21k) 1g = 357kUmiejętności postaci Twoja postać, jako że nie jest tak całkiem początkującym czarodziejem, nabyła już pewne umiejętności. Musi to jednak zostać udokumentowane. Dlatego też w subforum Wspomnienia znajdują się specyficzne tematy, w których możesz rozegrać fabularnie naukę, jaka miała miejsce jakiś czas temu. Przede wszystkim jest to nauka teleportacji (przy czym uczniowie szóstej klasy nie rozgrywają tego retrospektywnie, a podczas eventu w drugim semestrze), ale także pierwsze spotkanie z boginem (jeśli bo fabularnie twoja postać zmieniła się od trzeciej klasy na tyle, że teraz boi się czegoś całkiem innego, możesz spotkanie z boginem rozegrać w dwóch postach – jednym z trzeciej klasy, jednym bliżej obecnego czasu) czy szkolne egzaminy. Dopiero po rozegraniu takiej nauki w odpowiednim temacie, dostaniesz wpis do skrytki. Strona techniczna Bardzo ważne jest, byś uzupełnił przynajmniej niektóre pola w swoim profilu. Po pierwsze – i to jeszcze przed otrzymaniem akcepta – avatar. Musi on przedstawiać realną osobę, której wizerunek zapożyczasz dla swojej postaci, a jego wymiary muszą wynosić 200x320px. Jeśli nie jesteś na tyle obeznany w programach graficznych, by samodzielnie przyciąć wybrane zdjęcie do pożądanych rozmiarów, masz dwie możliwości: możesz poszukać odpowiadającego ci avatara na forum czart.aaf.pl, które jest świetną bazą wizerunków i gotowych avatarów (pamiętaj, że żeby mieć do nich dostęp, musisz mieć założone tam konto) albo możesz odezwać się do któregoś z administratorów, który chętnie ci pomoże. Istotnymi polami są też miejsca, gdzie powinieneś wkleić linki do swojej kartoteki, sowy, skrytki, relacji i (opcjonalnie) mieszkania. Dzięki temu pod każdym twoim postem będą pojawiały się pomocne odnośniki, pozwalające na łatwy, sprawny dostęp do informacji o twojej postaci każdemu graczowi. Jak zacząć pisać? Kiedy już wypełnisz wszystkie początkowe obowiązki, na pewno będziesz chciał zacząć pisać w fabule. Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę tutaj, możesz nie wiedzieć, jak zacząć. Uwierz, to nie jest trudne, a możliwości masz kilka. Jeśli brakuje ci pomysłów i chcesz się zdać na innych, zgłoś się w temacie Chętni do pisania. Dzięki temu dasz znać innym użytkownikom i – co ważniejsze – Mistrzowi Gry, który napisze dla ciebie i kogoś jeszcze akcję startową. To automatycznie da ci pomysł na wątek i osobę, z którą możesz popisać. Jeśli głównym problemem nie jest brak pomysłu na wątek, a to, że nie wiesz, z kim możesz popisać, również możesz skorzystać z powyższego tematu albo odezwać się na chatboxie. W ten sposób dasz znać, że masz chęci, czas i pomysły – na pewno znajdzie się ktoś, kto jest w podobnej sytuacji! Z kolei biorąc pod uwagę długofalowe plany, poprzeglądaj kartoteki innych postaci i powpisuj się w ich tematy z relacjami. Dzięki temu ustalisz może nie jeden wątek, a cały ich szereg! Pamiętaj, że jesteśmy tu, by miło spędzać czas. Jeśli przyjdziesz do nas z pozytywnym nastawieniem, całe forum odwdzięczy ci się tym samym. Ponadto, ani przez chwilę nie zapominaj, że administracja forum nie jest jakimś dziwnym, niedostępnym bytem. To zwykli ludzie, pasjonaci, którzy bardzo chętnie będą służyć ci radą, w razie wątpliwości pokierują i cierpliwie odpowiedzą na wszystkie twoje pytania. Dlatego śmiało pytaj, jeśli tylko nie będziesz czegoś wiedział. Baw się dobrze! |
|