Mistrz Gry
- Liczba postów : 1032
| Temat: Rzucanie zaklęć 17.10.15 23:07 | |
| ZaklęciaMożesz rzucać wyłącznie zaklęcia odpowiednie dla twojego poziomu. To oznacza, że jako uczeń znasz zaklęcia powszechne i zaawansowane wyłącznie te, których nauczyłeś się w fabule, jako dorosły znasz zaklęcia powszechne i zaawansowane, a złożone wyłącznie te, których nauczyłeś się w fabule. Mechanicznie nie ma ograniczeń, jeśli chodzi o powodzenie zaklęć, niemniej mile widziane jest uwzględnienie ewentualnych komplikacji sytuacyjnych (mniejsza szansa na powodzenie rozpalania ognia, jeśli akurat wieje mocny wiatr albo ktoś wybitnie ci przeszkadza) - dbajmy o realizm i urozmaicanie.
|
|
Mistrz Gry
- Liczba postów : 1032
| Temat: Re: Rzucanie zaklęć 17.10.15 23:07 | |
| Pojedynki1. Gracze przystępujący do pojedynku otrzymują na początek po 30 punktów zdrowia (określanych jako PZ), których utrata wyklucza z rywalizacji. 2. Pojedynek rozpoczyna gracz, który pierwszy napisze posta (zasada kto pierwszy, ten lepszy). 3. Na wyraźną prośbę graczy pojedynek może być sędziowany oraz upiększany fabularnie przez Mistrza Gry. Prośby te należy kierować do tematu z chętnymi do pisania. 4. Należy bezwzględnie stosować się do efektów zaklęć, których gracz nie jest w stanie zneutralizować. Efekty te podczas pojedynków zanikają same po kilku minutach (co sprowadza się do tego, że Petrificus Totalus nie kończy pojedynku, bo trafiona nim osoba po chwili jest w stanie walczyć dalej). 5. Przy udanym ataku, gracz trafiony zaklęciem odejmuje od swoich punktów zdrowia wartość Mocy zaklęcia, którym został trafiony. 6. Pojedynek toczy się, aż na placu boju pozostanie jeden gracz posiadający jakiekolwiek PZ. Moc zaklęcia Rzucenie każdego zaklęcia opiera się o następujący wzór: Moc = Trafienie + Modyfikator Moc zaklęcia obliczana jest tylko wtedy, jeśli: - w przypadku zaklęć powszechnych suma kostek wynosi co najmniej 5
- w przypadku zaklęć zaawansowanych suma kostek wynosi co najmniej 8
- w przypadku zaklęć złożonych suma kostek wynosi co najmniej 10
W przeciwnym razie zaklęcie uznaje się za nieudane. Trafieniem określamy sumę rzutu dwiema kostkami, którymi należy rzucić w odpowiednim temacie do losowania. Wartość Modyfikator obliczana jest jako pojedynczy punkt za każde 10 punktów na statystyce pasującej do rzucanego zaklęcia. Jego początkowa wartość wynosi 0, co oznacza, że jeśli masz poniżej 10 punktów na statystyce, Modyfikator wynosi 0; jeśli masz 10-19 punktów, Modyfikator wynosi 1 itd. Atak Atakujący gracz wykonuje rzut na zaklęcie, jeśli jest ono udane, należy obliczyć moc według powyższego wzoru, a przeciwnik musi przystąpić do obrony, w innym przypadku od razu przeprowadzany jest kontratak. Atakować należy na zmianę, to znaczy atakuje gracz A, gracz B się broni i niezależnie od tego, czy obrona jest udana, czy nie, przeprowadza on następny atak.
Obrona Obrona przed rzuconym zaklęciem może być wykonana na kilka sposobów: 1. Rzucić zaklęcie: Protego, Protego Maxima lub Protego Totalum. Jeśli będzie udane, należy obliczyć jego Moc. Jeśli Moc obrony będzie wyższa lub równa Mocy ataku, zaklęcie zostało całkowicie odbite. Jeśli Moc obrony będzie niższa, różnica między Mocą ataku i obrony jest liczbą straconych punktów zdrowia.
Przykład: Jane zaatakowała Johna, a moc jej ataku wynosi 10. John się broni, ale moc jego obrony wynosi 7. To oznacza, że stracił 3 punkty zdrowia. Gdyby moc jego obrony wynosiła 11, nie zostałby trafiony, gdyby obrona w ogóle się nie udała, straciłby 10 PZ.
2. Uniknąć zaklęcia, tj. spróbować uskoczyć bądź teleportować się (jeśli postać posiada taką umiejętność w skrytce). Pomyślność takiej akcji oceniana jest według rzutu kością; parzysta unik udany, nieparzysta unik nieudany. 3. Zneutralizować zaklęcie, tj. rzucić przeciwzaklęcie (jeśli istnieje). Jeśli będzie udane, należy obliczyć jego Moc. Jeśli Moc przeciwzaklęcia będzie wyższa, niż Moc ataku, zaklęcie zostało znautralizowane. Jeśli Moc przeciwzaklęcia będzie niższa, zaatakowana osoba traci tyle punktów zdrowia, ile Mocy miał atak. 4. Wykorzystując otoczenie; tu również obowiązuje obliczanie mocy, jednakże odpowiada ona za refleks czarodzieja.
Przykład W stronę Johna mknie Drętwota, ale John rzuca Accio na pobliską skrzynię, zmuszając ją do przesunięcia się w jego stronę. Moc Accio wyniosła 8 Moc Drętwoty wyniosła 10 Oznacza to, że skrzynia przesuwała się zbyt wolno, by osłonić Johna przed zaklęciem.
- Kod:
-
<kk>PZ:</kk> (początkowa wartość 30) <kk>Moc obrony:</kk> (suma dwóch kostek plus ewentualny modyfikator) <kk>Moc ataku:</kk> (suma dwóch kostek plus ewentualny modyfikator) |
|