W Eksplodującego Durnia może grać dowolna liczba osób. Wygrywa ten, kto pozostanie na placu boju jako ostatni.
Instrukcja fabularna:Każdy kolejny gracz wykłada jedną kartę z talii. Jeśli wyciągnie kartę, która już wcześniej pojawiła się w rozgrywce, musi jak najszybciej dotknąć jej różdżką, wołając „Dureń!”. Jeśli zrobi to za wolno lub nie zrobi tego wcale, wyłożone do tej pory karty wybuchają, zadając mu obrażenia, a dalsza gra toczy się bez niego.
Instrukcja techniczna:Każdy kolejny gracz rzuca jedną kostką opisaną jako Eksplodujący Dureń. W swoim poście musisz wyraźnie podać, jaką kartę wylosowałeś. Jeśli jest to karta, która już się pojawiła, rzuć dodatkową kością k10. Jeśli wynik będzie równy 7 lub więcej, byłeś wystarczająco szybki – fabularnie zdążyłeś dotknąć różdżką talii i krzyknąć „Dureń”, dzięki czemu gra toczy się dalej. W przeciwnym razie talia wybucha, a rodzaj otrzymanych obrażeń zależy od ostatniej wyłożonej karty. Dalsza gra toczy się już bez ciebie. Karty liczy się wtedy od nowa (jeśli wyłożona
po wybuchu karta powtarza się z tą wyłożoną
przed wybuchem,
nie ma to znaczenia).
Gra w Eksplodującego Durnia jest umiejętnością, którą można rozwijać. Jeśli chcesz, wpisz sobie w skrytkę jako umiejętność Eksplodujący Dureń (0). W nawiasie zapisana będzie liczba punktów umiejętności. Za każdą rozegraną grę możesz dopisać sobie jeden punkt (samodzielnie, administracja nie będzie umieszczać wpisów z tymi punktami). Jeśli uda ci się
wygrać grę, w której brały udział co najmniej trzy osoby, możesz dopisać sobie dwa punkty.
Za każde pięć punktów możesz dodać sobie 1 do rzutu kostką k10 na refleks. Obowiązuje przy każdym rzucie.
Możliwe obrażenia:2 Fragment karty głęboko rozcina ci policzek, pozostawiając krwawiącą szramę, która zostanie z tobą przez kolejne trzy wątki.
3 Końcówki twoich włosów zaczynają się palić. Ten zapach towarzyszyć ci będzie nieustannie przez cały następny wątek.
4 Resztki spalonych kart osiadły ci zaraz pod paznokciami, przez co wyglądasz, jakbyś gołymi rękami przekopywał ziemię, a potem ich nie umył. Może je ukrywaj przez następne dwa wątki? Bo usunąć nie usuniesz.
5 Gryzący dym dostaje ci się do oczu i przez następne dwa wątki będziesz widział jak przez mgłę.
6 Wybuch chwilowo uszkadza ci słuch – w następnym wątku nie będziesz w stanie nic usłyszeć.
7 Na całej lewej ręce pojawiają ci się bąble jak po oparzeniu. W kolejnym wątku napełnią się płynem, a w jeszcze następnym wreszcie znikną.
8 Twój nos zaatakował słodkawy zapach starości, kurzu i pleśni. Zaskakująco przypomina zapach starych książek, więc jeśli go lubisz, będzie ci łatwiej przez następne trzy wątki, podczas których będzie ci towarzyszyć.
9 Twoje brwi zmieniają kolor na zielony. Przywyknij, bo zostaną takie na dwa wątki.
10 Jeśli spojrzysz w lusterko, odkryjesz, że wyrosły ci rogi. Takie niewielkie, ale trudne do ukrycia. Zostaną z tobą na trzy wątki.
J Obyś nie był zbyt przywiązany do swojego koloru oczu, bo tęczówki zmieniły ci się na neonowo różowe i nie zmienią barwy przez cały następny wątek.
Q Wybuch kart stopił ci wszystkie guziki. Wszystkie, każdy jeden. I jeśli przez następne dwa wątki spróbujesz jakiś na sobie zapiąć, to będzie tak samo.
K Jeśli nie pamiętasz, kiedy ostatnio bolał cię ząb, to twoja pamięć zdecydowanie właśnie została odświeżona. Bardzo mocno. I to jest ból na trzy wątki. Potem minie sam.
A Przez następne dwa wątki nie będziesz w stanie zrozumieć ani jednego zapisanego słowa – jakiś drobny uraz w mózgu, nie przejmuj się, później samo przejdzie.
Karty funkcjonujące obecnie są robocze i zostaną podmienione na autorskie, jak je kiedyś zrobimy.