Ktoś tu pragnie się czegoś nauczyć. Dobrze trafiłeś! Żadna praca nie hańbi, ale o wiele lepiej brzmi bycie uczniem różdżkarza od zamiatania podłogi, czyż nie? Zanim jednak będziesz mógł otrzymać awans, musisz się trochę natrudzić. Nikt nie awansuje przecież za nic. Poniżej znajdziesz listę kilku zadań, które mogą pomóc ci wspiąć się po szczeblach kariery. Wybierz spośród nich dwa zadania i przeprowadź odpowiednie wątki z dowolnie wybranym graczem. Najlepiej będzie, jeśli zrobisz to w czasie rzeczywistym. Jeśli jednak uważasz, że potrzebujesz do tego retrospekcji, załóż po prostu dodatkowy temat, jakbyś pisał standardową, fabularną restrospekcję. Nie oznaczaj jej w żaden sposób. Podlinkuj ją razem z innymi wątkami w poście o treści „awans na drugi poziom”, który umieścisz w tym temacie, gdy już skończysz.
Zadania do wyboru
➤ Przeprowadź wątek z dowolnie wybraną postacią, w którym opowiesz jej o nowym, niesamowitym systemie sortowania różdżek i dobierania ich do czarodzieja tak, by nie musiał on próbować zbyt wielu opcji i od razu trafiał na właściwą. Przedyskutuj z nią kwestię tego, jak powinieneś przedstawić swój pomysł szefowi. (Miejsce wątku: dowolne)
➤ Przeprowadź wątek z dowolnie wybraną postacią, w którym oboje będziecie pozyskiwać składniki do produkcji różdżek, na których zamierzasz później uczyć się na własną rękę. Napotkajcie problemy, eksperymentujcie z pozyskiwaniem składników, nie bójcie się urozmaicać wątku! (Miejsce wątku: dowolne)
➤ Przeprowadź wątek z dowolnie wybraną postacią, która nagle niespodziewanie zaczęła mieć problemy z różdżką, np. na środku ulicy. Jaki problem? Macie w tej kwestii wolną rękę. Ty jednak musisz zapanować nad magicznym przedmiotem, a także nad efektami, jakie wywołała usterka. Im bardziej spektakularnie, tym lepiej. (Miejsce wątku: dowolne)
➤ Właściciel sklepu jest chory i usilnie stara się to ukryć, ale w pewnym momencie pada jak długi na podłogowe deski. Przede wszystkim musisz pomóc mu dojść do siebie. Problem polega jednak na tym, że w sklepie pojawia się klient. Przeprowadź wątek z dowolnie wybraną postacią, która wcieli się w klienta. Możesz udawać, że jesteś w sklepie w wyższych celach niż sprzątanie albo od razu przyznać, że ty tylko tu sprzątasz. Tak czy inaczej musisz pomóc klientowi w doborze różdżki, choć nie masz ogromnej wiedzy w temacie. Agresywny klient? Dobra dusza? Napotkane kłopoty? Masz w tym wolną rękę. (Miejsce wątku: twoje miejsce pracy)
Kod:
<kk>Zadanie 1:</kk> link <kk>Zadanie 2:</kk> link
Awans na III poziom
Chcesz być różdżkarzem? No, no, w świecie czarodziejów to najbardziej doceniany zawód. W końcu każdy władający magią potrzebuje swej wiernej, drewnianej towarzyszki albo kilku, jeśli ma wybitnego pecha. Zdolny różdżkarz potrafi zrobić naprawdę wiele rzeczy, począwszy od doboru drewna i rdzenia, przez tworzenie misternych dzieł, aż po naprawę tego, co zostało złamane. By upewnić się, że poradzisz sobie z tak istotną dla czarodziejskiego świata pracą, ministerstwo przygotowało kurs zawodowy dla różdżkarzy. Będziesz testowany na wiele sposobów, byś mógł udowodnić, że miałeś pełną świadomość zgłaszając chęć otrzymania uprawnień różdżkarza. Będziesz zmagał się z doborem materiałów i struganiem misternych wzorów na małej, drewnianej powierzchni, by pokazać, że jesteś w stanie stworzyć miliardy niepowtarzalnych dzieł sztuki, dzięki którym zwykli czarodzieje będą rzucać zaklęcia każdego dnia. A teraz… zaczynajmy! Szkolenie jest bezpłatne i musisz wykonać je, jeśli chcesz awansować na trzeci poziom wybranej posady. Składa się z dwóch zadań, a ty zaczynasz bezwzględnie od pierwszego.
Zadanie 1
Zaczynasz w ministerstwie! To tutaj odbywają się wszystkie szkolenia zawodowe, o których nawet ci się nie śniło. Zdobycie dyplomu to przecież podstawa, a papierek pomoże ci w karierze. Dlatego właśnie gdy tylko zgłosiłeś chęć posiadania takowego, ministerstwo od razu poinformowało cię o pierwszym zadaniu. Na przygotowanie się dostałeś dzień. Otrzymałeś także polecenie zabrania ze sobą towarzysza niedoli, cokolwiek miało to znaczyć. Co zrobiłeś z czasem, jest już tylko i wyłącznie twoją sprawą. Kiedy kolejnego dnia dotarliście do ministerstwa, okazało się, że oboje macie zadanie - gdy tylko wprowadzono was do odpowiedniej sali, zostaliście w niej zamknięci. Stanęliście w okrągłym pomieszczeniu, rozjaśnionym wyłącznie światłem kilku solidnych świeczników na ścianach. To, co wydawało wam się wzorzystymi ścianami, szybko okazało się setkami pudełek ułożonych na setkach półek - wszystkie pełne różdżek. Żeby wyjść, musicie otworzyć drzwi po drugiej stronie pomieszczenia. Żeby otworzyć drzwi, musicie znaleźć różdżki o podobnych magicznych sygnaturach. Do dzieła! Uczeń różdżkarza aspirujący do zajęcia jego pozycji powinien sobie poradzić!
Przeprowadź wątek z dowolnie wybraną postacią na forum. Możesz wybrać kogoś, z kim masz już relację i założyć, że przyszliście do ministerstwa razem. Możesz także wykorzystać wątek do zawarcia nowej relacji - może zmusiłeś przypadkowego przechodnia, żeby z tobą poszedł? Może go ładnie poprosiłeś? W pomieszczeniu nie ma nic poza różdżkami. Żeby zaliczyć zadanie, musicie wylosować (LOSUJECIE W ODPOWIEDNIM TEMACIE) rdzeń oraz drewno z tej samej grupy. Rozpiska znajduje się poniżej. Losujecie do skutku i dowolną metodą. Osoba A może wylosować rdzeń i czekać, aż osobie B uda się trafić na rdzeń z tego samego przedziału. Możecie też losować naprzemiennie cały czas, dopóki nie uda wam się trafić. Zasada jest tylko jedna - dwa wasze posty, jeden pod drugim, mają ukazywać rdzenie z tego samego przedziału, a dwa kolejne (również jeden pod drugim) drewno z tego samego przedziału. Następnie musicie rzucić wybrane zaklęcie otwierające ze spisu zaklęć i według mechaniki zaklęć. Oba muszą być udane.
Najlepiej będzie, jeśli zrobisz to w czasie rzeczywistym w magicznej sali. Jeśli jednak uważasz, że potrzebujesz odegrać wątek w retrospekcjach, załóż po prostu dodatkowy temat, jakbyś pisał standardową, fabularną restrospekcję. Nie oznaczaj jej w żaden sposób. Podlinkuj ją razem z innymi wątkami w poście podsumowującym. GRUPA 1: Dla drewna: Angielski Dąb, Czarny Orzech, Czerwony Dąb, Dąb, Dziki Bez, Heban, Hikora, Ostrokrzew
Dla rdzeni: Włos jednorożca, włos z głowy wili, włos z ogona testrala, włos południcy, włos północnicy, włos kelpii, włos warga, włos centaura, włos wilkołaka, włos pufka pigmejskiego
GRUPA 2: Dla drewna: Akacja, Brzoza, Cis, Głóg, Grusza, Jabłoń, Jarzębina, Lipa
GRUPA 4: Dla drewna: Buk, Cedr, Jałowiec, Jesion, Kasztan, Osika, Topola, Wiąz
Dla rdzeni: Róg jednorożca, róg dwurożca, róg buchorożca, kora nieśmiałka, włókno z pachwiny nietoperza, włókno ze smoczego serca, wąsy trolla, macka chorbotka
GRUPA 5: Dla drewna: Grab, Jawor, Jodła, Klon, Leszczyna, Modrzew, Olcha, Sosna, Świerk
Dla rdzeni: Łza cerbera, jad akromantuli, jad bazyliszka, śluz gumochłona, krew salamandry, sieć akromantuli, krew ghula, krew reema, atrament kałamarnicy
Zadanie 2
Wykonanie różdżki to tylko czubek góry lodowej w zawodzie różdżkarza. O wiele więcej problemów nastręcza odpowiedni dobór różdżki, a już szczególnie wtedy, gdy masz to zrobić jeszcze zanim stworzysz przedmiot. Ministerstwo gromadzi wokół siebie wielu ważnych ludzi, którzy kupują różdżki wyłącznie poprzez specjalnie zamówienia. Ich "zabawki" mają najlepiej leżeć w ich dłoniach, a także skupiać energię w najbardziej optymalny sposób. Wprawdzie nikt nie pozwoli ci od razu projektować różdżki dla samego ministra, ale nadzorujący szkolenie znaleźli dla ciebie jakiegoś żółtodzioba, do którego musisz dopasować właściwości tego magicznego patyczka. Skontaktuj się z "wybrańcem" i zaprojektuj dla niego idealną różdżkę.
Przeprowadź wątek z dowolnie wybranym graczem na forum. Najlepiej będzie, jeśli zrobisz to w czasie rzeczywistym w dowolnie wybranej lokacji. Jeśli jednak uważasz, że potrzebujesz odegrać go w retrospekcjach, załóż po prostu dodatkowy temat, jakbyś pisał standardową, fabularną restrospekcję. Nie oznaczaj jej w żaden sposób. Podlinkuj ją razem z innymi wątkami w poście podsumowującym.
To, co się wydarzy, zależy od waszej fantazji. Uczulenie na rdzeń? Proszę bardzo. Uszkodzone otoczenie? A może sami chcecie się uszkodzić? Tak czy siak, ostatecznie różdżka ma zostać wybrana. Jeśli jednak zabraknie wam kreatywności, zawsze możecie skorzystać z kostek. Parzysta będzie oznaczała dobrze dobrany element (długość, giętkość, rdzeń, drewno), nieparzysta natomiast będzie oznaczała, że potrzebna jest inna propozycja.
Nie traktuj zadania wyłącznie jak smutnego obowiązku. Możesz wykorzystać je do nakreślenia ciekawej relacji z innymi postaciami na forum!
Podsumowanie
To już koniec twojej drogi. Dodaj ostatni post w tym temacie. Opisz w nim relację z postępów i moment odbioru dyplomu. Pamiętaj, by w poście podlinkować wszystkie przeprowadzone w ramach szkolenia wątki. Bez tego szkolenie nie może zostać zaliczone. Rzuć także kostką. Szkolenie bez upominku to szkolenie stracone.
1,5 - razem z dyplomem pracownik ministerstwa wciska ci w ręce małe, drewniane pudełko, ozdobione misternie rzeźbionymi wzorami. Nie masz pojęcia, co może być w środku, a gdy w końcu je otwierasz, okazuje się, że dostałeś ręczną szlifierkę do różdżek z ładną, złotą rączką i nożyk do rzeźbienia w drewnie pasujący do szlifierki. Z pewnością przydadzą ci się przy tworzeniu własnych wyrobów.
2,6 - razem z dyplomem otrzymujesz średniej wielkości, tekturowe pudełko. Nie ma w nim nic wyjątkowego i masz wrażenie, że ktoś sobie z ciebie kpi, ale skoro je dostałeś, musisz przecież zajrzeć do środka. Było warto. Okazuje się, że ktoś umieścił tam klocek sosnowego drewna i małą fiolkę, w której dostrzegasz włos jednorożca. Może i nie postarali się z pakowaniem, ale zawartość jest niczego sobie.
3,4 - albo ci się zdawało, albo inni wychodzili ze swoich szkoleń z prezentami, ale mimo tego, że czekasz na coś wyjątkowego, nikt do ciebie nie podchodzi. Czyżby zapomnieli? Jedyne, na co możesz teraz liczyć, to metalowy breloczek z logiem ministerstwa z małej misy na korytarzu. Masz wrażenie, że wymyślił to ktoś o bardzo niskim statusie krwi, ale i tak bierzesz jeden, żeby nie wyjść z pustymi rękami. Tydzień później okazuje się, że ktoś dorzucił 10 galeonów wraz z przeprosinami do twojej skrytki u Gringotta.
Kod:
<kk>Zadanie 1:</kk> link <kk>Zadanie 2:</kk> link <kk>Kostka:</kk>