| | Autor | Wiadomość |
---|
Mistrz Gry
- Liczba postów : 1032
| Temat: Lista zaklęć 11.10.15 14:45 | |
| ZaklęciaBycie czarodziejem zobowiązuje (przynajmniej teoretycznie) do znajomości kilku fundamentalnych praw rządzących magią. Dotyczą one nie tylko ścisłego rzucania czarów, ale także konsekwencji, gdy zostaną złamane zasady rządzące nienamacalnym aspektem życia każdej istoty obdarzonej magicznymi zdolnościami. 1. Żaden czarodziej nie jest w stanie stworzyć jedzenia z niczego. Można pomnożyć już posiadane jedzenie bądź przywołać je, jeśli posiada się wiedzę, gdzie ono się znajduje. Istnieją jednak pewne ustępstwa od tego prawa i czarodzieje są w stanie wyczarować wodę (o innych wyjątkach nic nie wiadomo). 2. Zgodnie z prawami Gampa każde ciało stałe, ciecz, gaz, plazma, materia i niemateria podlegają transmutacji. Każdy taki obiekt można poddawać dowolnemu działaniu transmutacji, niemniej jednak od tego prawa wyróżnia się następujące wyjątki: różdżka, duch, jedzenie i picie, metale szlachetne i pieniądze, uczucia, próżnia. 3. Nie istnieje żaden sposób na przywrócenie zmarłej osobie życia. 4. Uczucia stworzone przy pomocy magii lub eliksirów nigdy nie będą prawdziwe i znane są przypadki osób, które poniosły okrutne konsekwencje próbując stworzyć miłość. 5. Nie ma żadnej możliwości, aby zwiększyć swoją magiczną moc poprzez eliksiry czy zaklęcia. Nie można pozbawić kogoś magii. 6. Wszelkiego rodzaju istoty magiczne takie jak wilkołaki czy olbrzymy są odporne na większość znanych zaklęć. Samotne starcie niedoświadczonego czarodzieja z takim stworzeniem może skończyć się śmiercią! Wszelkie sytuacje związane z rzucaniem zaklęć rozwiązuje mechanika zawarta w tym temacie. Należy stosować się do niej zgodnie ze wszystkimi zapisami. W przypadku wątpliwości można spytać kogoś z administracji (najlepiej osobę odpowiedzialną za tę część mechaniki). Spis zaklęć rozdzielono na trzy kategorie: Zaklęcia Powszechne— są to zaklęcia opanowywane do piątego roku nauki w Hogwarcie, toteż wszyscy uczniowie oraz dorośli nie mają większego problemu z wykorzystaniem ich w praktyce. Zaklęcia Zaawansowane— czary w tej grupie należą do tych, które uczniowie opanowują (zatem zdobywają je podczas fabuły) na poziomie SUMów i OWTMów podczas nauki w Hogwarcie. Dorośli, jako osoby, które ukończyły edukację znają te zaklęcia. Zaklęcia Złożone— w tej kategorii znajdują się zaklęcia, które mogą opanowywać jedynie dorośli czarodzieje Ponadto, każde zaklęcie zostało przypisane do odpowiadającej mu kategorii w Skrytkach i opisane jest następującą legendą: ♠ - Zaklęcia, ♠ - Transmutacja, ♠ - Czarna magia, ♠ - OPCM W trakcie prowadzenia rozgrywki nadarzy się szereg okazji do nauki poszczególnych zaklęć. Niemal wszystkie zostaną przeprowadzone w formie lekcji dla uczniów Hogwartu bądź też zajęć dla dorosłych w Wyższej Szkole Magicznej. Jednakże nie są to jedyne sposoby na poznawanie nowych czarów, gdyż można nauczyć się ich od kogoś, kto już dane zaklęcie opanował bądź samemu trenować je tak długo, aż odniesie skutek. Przypadki te są rozpatrywane oddzielnie, gdyż nauka podczas zajęć jest dużo bardziej skuteczna niż samouctwo lub ćwiczenia pod okiem osoby nieadekwatnej do przekazywania tego typu wiedzy. Aby opanować wybrane zaklęcie, należy zgromadzić 30 punktów, dlatego też każdy czar należy wpisać do Skrytki celem bieżącego odnotowywania postępów, np. Bombarda Maxima (0/30). Lekcje — prowadzone w Hogwarcie bądź Wyższej Szkole Magicznej opierają się na podstawowym rzucie trzema kostkami, których suma odpowiada ilości zgromadzonych punktów podczas jednej próby na zajęciach. Liczba prób zależy od ucznia - można próbować, aż zdobędzie się w sumie wymagane 30 punktów, można rozbić naukę na lekcję oraz późniejsze zadanie domowe czy samodzielne ćwiczenia. Pod koniec każdych zajęć do Skrytki będzie wpisywany aktualny postęp w nauce zaklęcia lub dodane zostanie osiągnięcie, jakim jest opanowanie zaklęcia. Nauka z kimś — są to dowolne wątki przeprowadzone z dowolnymi postaciami (również postaciami półfabularnymi), podczas których na jeden post z próbą przysługuje rzut dwiema kostkami. Forma ta może stanowić uzupełnienie innych. Samouctwo — dowolny wątek (zazwyczaj jednopostowy) oparty na rzucie jedną kostką, która opisuje postępy w opanowywaniu wybranego zaklęcia. Wyszukiwanie zaklęć Jeśli masz problem ze znalezieniem jakiegokolwiek zaklęcia, skorzystaj z kombinacji klawiszy Ctrl + F i hashtagów. Wszystkie użyte do tej pory znajdują się na liście poniżej. Jeśli wydaje ci się, że brakuje jakiegoś hashtagu albo zamieniłbyś go na inny, skontaktuj się z Genesis. #transmutacja #powiązanie #wykrywanie #ożywienie #otwieranie #zamykanie #wyczarowanie zwierzęcia #wyczarowanie przedmiotu #pogoda #żywioły #woda #ogień #powietrze #ziemia #ruch #spowolnienie #unieruchomienie #telekineza #obrażenia wewnętrzne #obrażenia zewnętrzne #ingerencja w umysł #atak #wybuchowe #niszczące #ochrona #leczące #psikus #sprzątanie #dźwięki #zmiana koloru #kamuflaż
|
| | | Mistrz Gry
- Liczba postów : 1032
| Temat: Re: Lista zaklęć 11.10.15 14:46 | |
| Zaklęcia Powszechne ♠Accio♠#ruch #telekinezaZaklęcie przywołujące przedmiot, który zostanie wskazany różdżką bądź jego nazwa wypowiedziana.♠Adresiliunt♠Z różki wylatuje delikatny przyjemny wiaterek, obejmujący kończynę w którą jest wycelowane zaklęcie. Efektem jest złamanie otwarte danej kości. Minimalna liczba punktów, aby móc rzucić: 5♠Alarte Ascendare♠#ruch #telekineza #atakPowoduje wyrzucenie w powietrze obiektu wskazanego różdżką. Może być używane również na zwierzętach i ludziach.♠Alohomora♠#otwieranieZaklęcie to otwiera zamki, które nie zostały zablokowane żadnym zaklęciem. W niektórych przypadkach możliwe jest otwarcie zamków zabezpieczonych lekkimi zaklęciami ochronnymi, ale wymaga to wyższych umiejętności.♠Anapneo♠#lecząceZaklęcie udrażniające drogi oddechowe. Może być zastosowane również wtedy, kiedy ktoś zaczyna się dławić.♠Anteoculatia♠#psikusZaklęcie to służy do wyczarowania zwierzęcego poroża na czyjejś głowie zgodnie z intencją rzucającego.♠Aperacjum♠#wykrywanieZaklęcie ujawniające atrament ukryty zaklęciem Evanesco.♠Aquamenti♠#żywioły #wodaZ końca różdżki wystrzeliwuje strumień czystej wody, który rzucający może kontrolować w dowolny sposób.♠Arania Exumei♠#atak #ochronaZaklęcie unieszkodliwiające pająki. Może ogłuszyć zarówno małe, jak i duże pająki, dlatego jest chętnie wykorzystywane do pozbywania się tych stworzeń z mieszkań czy zapuszczonych budynków. Zastosowane na ciele innego stworzenia (w tym człowieka) nie wywoła powyższego efektu, ale pozostawi po sobie czarny znak w kształcie pajęczyny, który zniknie po kilku tygodniach. ♠Ascendio♠#ruchRzucający zaklęcie zostaje mocnym szarpnięciem poderwany do góry (przydatne, gdy zajdzie nagła potrzeba wydostania się z wody).♠Auris♠Sprawia, że przeciwnikowi wyrastają elfie uszy. Po prostu. Rezultat jest co prawda malowniczy, ale krótkotrwały. Najchętniej stosowane w okolicach karnawału.♠Avifors♠#transmutacja #ożywienieZaklęcie transmutujące wskazany różdżką obiekt w ptaka.♠Avis♠#wyczarowanie zwierzęciaZ końca różdżki rzucającego wylatują małe, kolorowe ptaszki, które fruwają wokół głowy rzucającego zaklęcie.♠Bąblogłowy♠#ochrona #wodaWokół głowy rzucającego powstaje bańka pełna powietrza, dzięki któremu może on oddychać pod wodą.♠Bombarda♠#wybuchoweZaklęcie powodujące niewielkie eksplozje. Jeśli oczekujesz lepszych efektów, możesz skorzystać z zaklęcia Bombarda Maxima.♠Calefactio♠#lecząceZaklęcie powodujące stopniowe ogrzewanie przedmiotu lub żywego organizmu.♠Calvorio♠#psikusZaklęcie powodujące powolne łysienie bądź nagłą utratę włosów u ofiary, w zależności od intencji rzucającego.♠Capsaugeo♠#transmutacjaZaklęcie pozwala na wydłużenie włosów tego, na kogo zostanie rzucone. Należy pamiętać jednak, że nie zadziała w przypadku kogoś, kto jest łysy, bowiem jego magia polega na transmutowaniu istniejących włosów w ich dłuższą wersję.♠Carpe Retractum♠#ruch #powiązanie #wyczarowanie przedmiotuWytwarza magiczną linę połączoną z różdżką, którą można przywiązać do przedmiotu lub innego obiektu i przyciągnąć do jednego bądź drugiego końca.♠Chłoszczyć!♠#sprzątanieZaklęcie sprawia, że obiekt, na który zostało rzucone, staje się czysty. Może być zastosowane na większości powierzchni. Nie nadaje się jednak do stosowania na skórze.♠Cistem Aperio♠#otwieranieZaklęcie służy do otwierania zamków skrzyń czy kufrów zamkniętych w mugolski sposób. Nie działa jednak w przypadku zamków zabezpieczonych magią.♠Colloportus♠#ochrona #zamykanieZaklęcie zamykające zamki w magiczny sposób, co sprawia, że nie można otworzyć ich Alohomorą ani Cistem Aperio. Złamać można je magicznymi przedmiotami służącymi do otwierania lub silniejszymi zaklęciami otwierającymi.♠Commutabraille♠#wykrywanieZaklęcie zmienia to, co jest zapisane na kartce w taki sposób, aby mogła to odczytać osoba niewidoma.♠Cruentamque♠Zaklęcie powodujące (w zależności od mocy magicznej rzucającego) mniej lub bardziej rozległy krwotok wewnętrzny. Minimalna liczba punktów, aby móc rzucić: 5♠Debridement♠#lecząceZaklęcie dezynfekujące ranę.♠Defodio♠#niszcząceZaklęcie odrywające kawałek od całości przedmiotu. Pozwala na przykład na oderwanie fragmentu skały. Przydatne w trakcie żłobienia różnego rodzaju tuneli.♠Densaugeo♠#psikus #lecząceWydłuża przednie zęby. Może również posłużyć jako zaklęcie odtwarzające utracony ząb.♠Deprimo♠#wybuchowe #niszczące #ziemiaZaklęcie żłobiące drewno i ziemię. Odpowiednio rzucone może spowodować efektowny wybuch.♠Depulso♠#ochrona #ruchZaklęcie odpychające od rzucającego obiekty, których dosięgnie. Może posłużyć do odparcia ataków kogoś rzucającego w nas przedmiotami. Może też posłużyć do odepchnięcia drugiej osoby.♠Descendo♠Obiekt (np. stos książek, szafa) wskazany różdżką przewraca się.♠Diffindo♠Zaklęcie rozcinające liny, paski i tym podobne.♠Diminuendo♠Cel wskazany różdżką ulega pomniejszeniu.♠Dissendium♠Zaklęcie otwierające przejście do Hogsmeade za posągiem jednookiej wiedźmy.♠Drętwota♠Powoduje silną drętwotę ciała oraz oszołomienie.♠Ducklifors♠Zaklęcie transmutujące wskazany obiekt w kaczkę.♠Engorgio♠Cel wskazany różdzką (najczęściej niewielkich rozmiarów) ulega powiększeniu♠Episkey♠Leczy drobne uszkodzenia ciała takie jak obtarcia, zranienia nożem i tym podobne.♠Erecto♠Zaklęcie prostujące, jednakże może służyć również do rozstawiania namiotu, jeśli odpowiednio je wykorzystać.♠Evanesco♠Powoduje znikanie przedmiotów. Osłabia efekt wywołany zaklęciem Aperacjum.♠Expelliarmus♠Zaklęcie rozbrajające, które wytrąca różdżkę przeciwnika z ręki, bądź odrzuca go do tyłu.♠Ferula♠Zaklęcie opatrujące rany. Wyczarowuje bandaż.♠Frigere♠Zaczyna się od niewinnego szczypania w nos, a kończy na pokryciu skorupą mrozu, która unieruchamia na dobre kilka minut. Używać z rozwagą, może grozić trwałymi odmrożeniami.♠Frigus♠#lecząceZaklęcie powodujące stopniowe ochładzanie przedmiotu lub żywego organizmu.♠Finite♠Kończy działanie oraz usuwa efekty prostych, nieskomplikowanych zaklęć. Może powodować znikanie lub niewielkie eksplozje światła i energii.♠Flagrate♠Zaklęcie to pozwala oznaczać przedmioty ognistym znakiem, jak również zostawiać napisy w powietrzu.♠Flagrante♠Zaklęcie zaklina wskazany przedmiot tak, by rozgrzewał się do wysokich temperatur pod wpływem dotyku.♠Flammio♠#ogieńTworzy bardzo realistyczną iluzję ognia, który jednak nie jest w stanie w żaden sposób nikogo zranić. Może być wykorzystany do wystraszenia innych.♠Flippendo♠Zaklęcie popychające ciężkie przedmioty.♠Furnunculus♠Na twarzy ofiary pojawiają się białe krosty oraz piekące bąble.♠Geminio♠Tworzy bezwartościowy duplikat nieożywionego obiektu wskazanego różdżką.♠Impedimenta♠Spowalnia ofiarę (pojedynczy cel) na krótki okres czasu.♠Impervius♠Cel wskazany różdżką zyskuje właściwości odpychające. Zaklętego w ten sposób przedmiotu nie można dotknąć.♠Incarcerous♠Wyczarowuje linę, która pęta ofiarę i uniemożliwia jej poruszanie się. Możliwa jest kontrola siły uścisku przy pomocy różdżki.♠Incendio♠Cel wskazany różdżką zostaje podpalony (czasami w dość efektowny sposób).♠Jęzlep♠Przykleja język do podniebienia♠Lapifors♠Zaklęcie transmutujące wskazany obiekt w królika.♠Levicorpus♠Przeciwnik trafiony tym zaklęciem zwisa głową w dół poprzez niewidzialną siłę, która trzyma go za kostkę.♠Liberacorpus♠Kończy efekt wywołany zaklęciem Levicorpus.♠Lumos♠Z końca różdżki wydobywa się jasne światło.♠Malagma glaciem♠#lecząceZaklęcie dające efekt okładu z lodu.♠Mimblewimble♠Trafiona osoba ulega lekkiemu oszołomieniu, przez które nie jest w stanie zareagować.♠Mobiliarbus♠Służy do poruszania przedmiotów.♠Moser♠#psikusOsoba, na którą zostanie rzucone zaklęcie, zaczyna mówić wszystko od tyłu, w wyniku czego niezwykle trudno jest ją zrozumieć.♠Muffliato♠#ochrona #dźwiękiZaklęcie to jest niezwykle przydatne, kiedy nie chcemy, by ktokolwiek podsłuchał naszą rozmowę. Sprawia, że wszyscy znajdujący się wokół słyszą niezidentyfikowane brzęczenie, które uniemożliwia podsłuchanie czegokolwiek.♠Nox♠Kończy efekty wywołane zaklęciem Lumos oraz jego modyfikacji.♠Obscuro♠Na oczach wskazanego celu pojawia się czarna opaska, przez którą nic nie widać.♠Offendo♠#obrażenia zewnętrzneCzarodziejska odpowiedź na mugolski prawy sierpowy. Przeciwnik czuje dotkliwy ból, a z jego nozdrzy zaczyna płynąć krew. Umiarkowanie przydatne, wszak po co posiłkować się różdżką?♠Oppugno♠Ptaki wyczarowane zaklęciem Avis atakują osobę, którą rzucający wskaże wzrokiem, ręką, różdżką lub myślą.♠Orchideus♠Wyczarowuje kwiaty, o których pomyśli rzucający.♠Pakuj!♠Przedmiot wskazany różdżką, np. ubranie składa się do niewielkich rozmiarów i wędruje do otwartego kufra. Bardzo przydatne w trakcie przeprowadzek.♠Periculum♠Z różdżki wystrzeliwuje nieduży snop czerwonych iskier♠Peropportune pulsatio♠#lecząceZaklęcie przywracające lub wzmacniające akcję serca.♠Petrificus Totalus♠Przeciwnik wskazany różdżką doznaje pełnego porażenia ciała, tj. jest świadomy otaczającego go świata, jednak nie może wykonać żadnego ruchu (nie możne nawet mówić).♠Picturamotum♠Proste zaklęcie umożliwiające tworzenie ruchomych obrazów. Czym większy i bardziej skomplikowany jest obraz, tym większą trzeba mieć wprawę w rzucaniu tego zaklęcia; prosty szkic na kartce łatwo jest wprawić w ruch, natomiast malowidło na płótnie wymaga większego skupienia i umiejętności. Uwaga: zaklęcie to jest nieodwracalne; ruchomego obrazka nie można ponownie unieruchomić.♠Protego♠Na krótki okres czasu tworzy magiczną tarczę, która odbija pomniejsze zaklęcia, klątwy oraz przedmioty.♠Quietus♠Zaklęcie osłabiające siłę głosu.♠Reducio♠Cel wskazany różdzką ulega redukcji, tj. zostaje pomniejszony, jeśli został powiększony bądź odwrotnie (cofa skutki czarów Diminuendo i Engorgio).♠Reducto♠Obiekt wskazany różdżką zostaje rozerwany na proch, wyzwalając jasnoniebieskie światło.♠Remotio impudicitis♠#lecząceZaklęcie usuwające z ran drobne przedmioty, jak drzazgi, kamyki, włókna tkanin itd.♠Remotio livorem♠#lecząceZaklęcie usuwające świeże siniaki. W przypadku starszych zasinień wymaga kilkukrotnego powtórzenia.♠Rennervate♠Zaklęcie to cofa efekty Drętwoty.♠Reparat venis♠#lecząceZaklęcie usprawniające przepływ krwi przez żyły.♠Reparo♠Naprawie fizycznie zepsute lub zniszczone przedmioty.♠Rictusempra♠Czerwony promień uderza w przeciwnika, łaskocząc go oraz odpychając do tyłu.♠Riddikulus♠#ochronaZaklęcie to pozwala na przemianę bogina w coś, co wydaje się zabawne czarodziejowi, który użył zaklęcia. Dzięki temu łatwo ochronić się przed tą nie tak znowu niewinną bestią. Jak wiadomo, śmiech jest jednym z lepszych oręży.♠Rigido♠#lecząceZaklęcie usztywniające, najczęściej stosowane w przypadku złamań.♠Sarcina Discitur♠#zamykanieZaklęcie zabezpiecza obiekt (pudełko, skrzynkę, opakowanie itp.) przed otwarciem. Aby je rzucić, należy nakreślić różdżką w powietrzu litery tworzące hasło, a następnie dotknąć przedmiot jej końcem i wypowiedzieć inkantację. Jedyną możliwością, by dostać się do środka, jest dotknięcie różdżką zamkniętego przedmiotu i wypowiedzenie hasła.♠Sentines Aqua♠#lecząceZaklęcie usuwające płyny z płuc, przydatne w przypadku tonących.♠Silentio Gressus♠Zaklęcie rzucone na buty całkowicie wycisza kroki osoby, na którą zostało rzucone. Przydaje się do ucieczek, skradania albo głupich żartów.♠Sillencio♠#dźwiękiZaklęcie wyciszające cel, na który zostało rzucone. Może zostać użyte zarówno na ludziach, jak i na zwierzętach.♠Snufflifors♠Zaklęcie transmutujące książkę w mysz.♠Sonorus♠Zaklęcie zwiększające siłę głosu. Należy go używać poprzez przytknięcie końca różdżki do krtani.♠Substitas leg♠#psikusZaklęcie wywołuje dokładnie taki sam efekt, jak podłożenie komuś nogi, zupełnie jakby na drodze potencjalnej ofiary pojawiał się niewidoczny przedmiot, o który ta po prostu musi się potknąć.♠Tarantallegra♠Zaklęcie wywołuje u przeciwnika niekontrolowane pląsy nóg.♠Tergeo♠Zaklęcie usuwające substancje takie jak kurz, krew oraz szlam z kociołków.♠Terminus dolor♠#lecząceŁagodne zaklęcie przeciwbólowe. O wiele mocniejsze działanie można uzyskać stosując eliksir. Zaklęcie działa tylko w miejscu, które wskaże się różdżką.♠Waddiwasi♠Zaklęcie udrażniające zatkane otwory, np. dziurki od klucza.♠Wingardium Leviosa♠Zaklęcie zmuszające wskazany obiekt do lotu zgodnego z wolą rzucającego.♠Wskaż mi!♠Zaklęcie Czterech Stron Świata. Aby je rzucić, należy ułożyć różdżkę na płasko położonej dłoni i wypowiedzieć formułę. Koniec różdżki zawsze wskaże kierunek północny. |
| | | Mistrz Gry
- Liczba postów : 1032
| Temat: Re: Lista zaklęć 11.10.15 14:46 | |
| Zaklęcia Zaawansowane ♠Agnitio♠#ingerencja w umysłZnane też jako Zaklęcie Dezintegrujące. Ogłusza przeciwnika, po czym traci on poczucie własnego ja, zaczyna kołować bezradnie wokół, nie mając jakiejkolwiek świadomości swojego istnienia. Nie potrafi rozpoznać siebie w zwierciadle, nie potrafi też rozpoznać wroga, jeśli nawet chwilę temu toczyli zaciekłą walkę. Efekt może być odwracalny... Albo i nie. Również nieocenione w ramach tortur. ♠Baubillous♠Z różdżki wystrzeliwuje jasnożółty piorun.♠Bombarda Maxima♠Wzmocniona wersja zaklęcia Bombarda, która jest w stanie poczynić ogromne szkody w ustach odpowiednio potężnego czarodzieja.♠Caflage♠#kamuflażZaklęcie pozwala na ukrycie dowolnego tatuażu na ciele osoby, na którą zostanie rzucone. Obszar tatuażu nie ma żadnego znaczenia. Czarem nie da się ukryć mrocznego znaku.♠Cave Inimicum♠Rzucający to zaklęcie jest informowany, kiedy w pobliżu ochranianego miejsca bądź przedmiotu pojawi się inna osoba.♠Cicatride♠#kamuflażZaklęcie pozwala na ukrycie dowolnych blizn na ciele tego, na kogo zostanie rzucone. Rozmiar i głębokość blizn nie ma znaczenia. Może jednak działać różnie w przypadku blizn pozostałych po obrażeniach magicznych. Fakt, że blizny są ukryte nie sprawia, że nie da się ich wyczuć podczas dotknięcia.♠Confundo♠Osoba, którą dosięgnie to zaklęcie ulega dezorientacji, tj. może stracić orientację w terenie, zapomnieć tego, co przed chwilą usłyszała bądź zrobić coś nieoczekiwanego. Zaklęciem tym można również wpływać na działanie mugolskich oraz magicznych przedmiotów zmieniając ich pierwotne przeznaczenie, przy czym nie każdy obiekt musi być na nie wrażliwy.♠Conjunctivitis♠Bardzo silne zaklęcie oślepiające nie tylko ludzi, ale też zwierzęta.♠Decipio♠Wyjątkowo nieprzyjemne zaklęcie, zwane również Klątwą Mirażu. Zsyła na człowieka korowód banshee (czy też swojskich szyszymor), a ich wyimaginowany status ani trochę nie ujmuje razom, którym hojnie obdarzą domniemaną ofiarę. Skuteczne jako rozproszenie czy zasłona dymna. Im bardziej wykwalifikowany czarodziej, tym bardziej uporczywe strzygi.♠Deletrius♠Usuwa widma zaklęć wywołanych rzuceniem czaru Priori Incantatem.♠Dulcis♠Wyostrza zmysły do tego stopnia, że każda smuga światła, powiew najlżejszego wietrzyku czy przypadkowe dotknięcie stają się powodem nieznośnego bólu. Niegdyś wykorzystywane głównie do tortur.♠Duro♠Obiekt wskazany różdżką ulega natychmiastowej zamianie w ogromny kamień.♠Enerrvate♠Bardzo silne zaklęcie osłabiające żywą istotę, którą dosięgnie.♠Expecto Patronum♠#ochronaNajsłynniejsze oraz najpotężniejsze zaklęcie zapewniające ochronę przed zgubnym wpływem dementorów. Wytwarza rodzaj pozytywnej energii, która odpycha smutek oraz chłód. Zazwyczaj objawia się w formie srebrno-białej tarczy wydobywającej się z różdżki, choć część czarodziejów jest w stanie uzyskać fizyczną formę swojego Patronusa. Niemniej jednak tylko nieliczni są w stanie opanować to zaklęcie na tyle, by móc przy jego pomocy przekazywać sobie informacje.♠Finite Incantatem♠Potężniejsza wersja zaklęcia Finite, której głównym zadaniem jest niwelowanie efektów bardziej złożonych zaklęć. Działa dużo bardziej precyzyjnie, gdyż skierowane jest w konkretny czar a nie ogół.♠Gemino♠Przedmiot, na który rzucono to zaklęcie ulegnie nieustannemu (bezwartościowemu) powielaniu się, gdy tylko zostanie dotknięty przez inną osobę.♠Glisseo♠Trudne zaklęcie wygładzające powierzchnie wskazanych przedmiotów, np. schody.♠Homenum Revelio♠Zaklęcie ujawniające ludzką obecność w docelowym obszarze.♠Immobilus♠Przestrzeń zakreślona różdżką ulega zastojowi. Wszelkie spadające, rzucone przedmioty niemalże zamierają w bezruchu bądź ulegają swobodnemu zwisowi.♠Lumos Maxima♠Znacznie potężniejsza wersja zaklęcia Lumos, która pozwala na wyrzucenie z różdżki kuli światła oświetlającej dość duży kawałek przestrzeni, np. pokój.♠Mobilicorpus♠Działa bardzo podobnie jak Mobiliarbus, jednak pozwala na przenoszenie ludzkich ciał tak, jakby ich wszystkie stawy zostały związane niewidzialną nicią, zmuszając ofiarę do zachowania wyprostowanej postawy.♠Mortificartus sensus♠Zaklęcie powoduje przytępienie wszystkich zmysłów. Osoba pod wpływem tego zaklęcia gorzej widzi, słyszy, prawie nie czuje zapachów i dotyku. Jąka się i sprawia jej trudność wypowiadanie słów. ♠Morsmordre♠Zaklęcie wyczarowujące Mroczny Znak na niebie - świetlistą, zieloną czaszkę, z której ust wychodzi wijący się wąż.♠Oblittero♠Zaklęcie pozwalające zacierać ślady stóp na śniegu i tym podobne.♠Pecutis♠Zaklęcie sprawia, że przeciwnik ma problemy z oddychaniem, lecz im lepiej wyjdzie i im silniejszy jest rzucający, tym większe wyrządza szkody. W najgorszej wersji powoduje silne duszności, które mogą doprowadzić do śmierci, jeśli zaklęcie nie zostanie przerwane. (siła zaklęcia zależy od ilości punktów zdobytych podczas stosowania mechaniki zaklęć działającej na forum)♠Obliviate♠Bardzo trudne zaklęcie, dzięki któremu rzucający może zmodyfikować czyjąś pamięć bądź wymazać jakieś wspomnienie.♠Protego Maxima♠Silne zaklęcie ochronne wyczarowujące wokół rzucającego kopułę, która chroni go przed zaklęciami oraz rzucanymi w niego przedmiotami.♠Relashio♠Z końca różdżki wystrzeliwuje snop gorących, żółtych iskier, które parzą wszystko, czego dotkną. Rzucone pod wodą powoduje, że płyn zaczyna wrzeć.♠Reparifarge♠Zaklęcie to cofa efekty wywołane przez inne zaklęcia transmutacyjne.♠Sectumsempra♠Zaklęcie sprawia, że na ciele ofiary pojawiają się głębokie, mocno krwawiące rany, które bardzo szybko prowadzą do wykrwawienia się.♠Serpensortia♠Z końca różdżki wyskakuje wąż, który pośrednio atakuje osobę wskazaną przez rzucającego.♠Somnio♠Szybszy odpowiednik Wywaru Żywej Śmierci. Trafiony pada i... cóż, zasypia. Nieumiejętnie poprowadzone zaklęcie wywołuje natychmiastową śmierć przeciwnika. ♠Suspiriorium♠#ingerencja w umysłNieco podobne do klasycznego Confundo. Ofiarą zaczynają targać nieuzasadnione podejrzenia wobec najbliższego otoczenia – najskuteczniejsze w trakcie większych bitew, gdzie może znacząco podnieść ryzyko bratobójczych walk.♠Tormenta♠#atakOdpowiednik Crucio, nie zaliczany jednak do zaklęć niewybaczalnych, a przez to legalny. Prawdopodobnie nad wyraz ochoczo stosowane przez Aurorów za czasów Pierwszej Wojny. ♠Vipera Evanesca♠Z końca różdżki wystrzeliwuje niewielki płomień, który spala węża wyczarowanego zaklęciem Serpensortia. |
| | | Mistrz Gry
- Liczba postów : 1032
| Temat: Re: Lista zaklęć 11.10.15 14:46 | |
| Zaklęcia Złożone ♠Arresto Momentum♠#ruch #spowolnienie #unieruchomienieWskazany (lub pomyślany) przez czarodzieja przedmiot, tudzież fragment przestrzeni ulega stopniowemu spowolnieniu aż do całkowitego zatrzymania w określony przez rzucającego sposób. Wymaga ogromnej koncentracji oraz siły woli, by efekt zadziałał dostatecznie długo.♠Avada Kedavra♠Jedno z trzech zaklęć niewybaczalnych; klątwa uśmiercająca każdą żywą istotę. Znany jest jeden przypadek osoby, która przeżyła.♠Chameleontis Transluceo♠#zmiana koloru #kamuflażZaklęcie Kameleona. Obiekt, na który rzucono ten czar staje się przezroczysty, tj. przyjmuje takie barwy jak otaczająca go przestrzeń. Poprawnie rzucone czyni niemalże niewidzialnym.♠Crucio♠Jedno z trzech zaklęć niewybaczalnych; powoduje ogromny ból oraz cierpienie, które uniemożliwiają jakąkolwiek reakcję. Swoją skuteczność zawdzięcza nienawiści żywionej względem torturowanej osoby. Długotrwale używane może spowodować szaleństwo u ofiary.♠Enuma Elish♠ To zaklęcie jest wyjątkowo złożone; wyczarowuje "rozdarcie" za plecami rzucającego (o wymiarach około 4x4m), w której zaczynają pojawiać się najróżniejsze włócznie bądź miecze, po czym wystrzelają we wskazanym kierunku, omijając oczywiście osobę która owego zaklęcia użyła. Jest to zaklęcie niemożliwe do zablokowania (chociaż wiadomo, można je przerwać bądź przed nim uciec, bądź uniknąć), a dłuższe przyjmowanie na siebie jego działania może doprowadzić nawet do śmierci; blizny nim pozostawione są niemożliwe do usunięcia w sposób magiczny. Aby je wykonać należy nakreślić w powietrzu znak nieskończoności, wypowiedzieć inkantacje i unieść różdżkę do góry, po czym skierować w stronę swego celu aby nadać kierunek "wystrzałowi". Minimalna wartość punktów w skrytce, aby móc rzucić: 20♠Fianto Duri♠#ochronaJedno z najbardziej skomplikowanych zaklęć, którego skutki nadal nie są dobrze znane. Wiadomo jedynie, że czar ten wzmacnia rzucone wcześniej zaklęcia chroniące. Domysły pozwalają kierować się ku tworzeniu więzi między poszczególnymi czarami ochronnymi, która pozwala na stworzenie niemalże niezniszczalnej bariery.♠Harmonia Nectere Passus♠#ruch #telekinezaZaklęcie umożliwiające działanie Szafki Zniknięć. Pierwsze rzucenie zaklęcia musi nastąpić równocześnie dla dwóch szafek, aby została nawiązana między nimi więź, która umożliwi poprawne funkcjonowanie. Późniejsze rzucanie czaru jest wymagane jedynie po to, aby móc transportować obiekt.♠Imperio♠Jedno z trzech zaklęć niewybaczalnych; pozwala rzucającemu przejąć kontrolę nad innym czarodziejem. Ofiara spełni każdy czyn, jaki zostanie jej zlecony, choć wiadomo, że jest to klątwa, której najłatwiej jest się oprzeć.♠Legilimens♠#ingerencja w umysłBardzo skomplikowane zaklęcie pozwalające włamać się do umysłu czarodzieja, w którego zostało skierowane. Wprawna Legilimencja wymaga dużo wprawy oraz skupienia na tym, czego szuka się w czyichś myślach. Aby je przełamać, należy wyćwiczyć w sobie umiejętność zwaną Oklumencją.♠Linia Wieku♠#ochronaWyjątkowo skomplikowane zaklęcie niewerbalne, dzięki któremu rzucający może wyczarować magiczną linię chroniącą przed dostępem osób, które nie osiągnęły określonego wieku. Jest całkowicie odporne na eliksir postarzający.♠Memoriam captum♠#ingerencja w umysłZaklęcie nie tyle przechwytuje wspomnienia, co wyłapuje wszystkie najgorsze, aby uderzyły w przeciwnika ze zdwojoną siłą. Usłużne, gdy brak nam pod ręką dementora.♠Meteo Recanto♠#ochrona #pogodaZaklęcie niwelujące aktualnie występujące zjawisko atmosferyczne, np. deszcz, burza, śnieżyca, jednak posiada ograniczenie w postaci obszaru, na który może być rzucone (zwykle w promieniu stu stóp wokół rzucającego).♠Piertotum Locomotor♠#ożywienieJedno z najpotężniejszych zaklęć transmutacyjnych, jakie istnieje. Ożywia posągi oraz rzeźby, aby wykonały obowiązek narzucony przez rzucającego.♠Portus♠#transmutacja #ruchObiekt wskazany przez różdżkę zamienia się w świstoklik transportujący czarodzieja w miejsce, o którym pomyśli rzucający zaklęcie.♠Protego Totalum♠#ochronaNajpotężniejsza wersja zaklęcia tarczy, która jest używana, gdy zagrożenie sięga dużych rozmiarów. Wyczarowuje nie tylko potężną kopułę zdolną do odbijania zaklęć, ale czyni też chroniony obiekt odpornym na wiele zewnętrznych zjawisk, np. zmiana pogody.♠Przysięga Wieczysta♠#powiązanieZaklęcie tworzące magiczną więź między dwiema osobami, z których jedna zobowiązuje się do dotrzymania danego słowa. Gdy przysięga zostanie złamana, osoba, która przysięgała, umiera. Do wykonania zaklęcia wymagany jest gwarant, który rzuci zaklęcie oraz postawi warunki, na których przysięga ma działać. Jest w pełni niewerbalne.♠Repello Inimigotum♠#ochrona #ruch #ingerencja w umysłBardzo skomplikowany czar ochronny, który rzucony na określony teren odpycha osoby o złych zamiarach względem rzucającego. W szczególnych przypadkach może sprawić, że potencjalny wróg zapomni, w jakim celu zbliżył się w pobliże zaklęcia.♠Repello Mugoletum♠#ochrona #kamuflażSprawia, że mugole nie widzą obiektu, na który rzucono to zaklęcie.♠Salvio Hexia♠#ochronaWyjątkowo skomplikowane zaklęcie, które rzucone na obszar czyni je niewrażliwym na większość uroków. Czary przenikają przez tak postawioną barierę, skutecznie chroniąc przed obrażeniami to, co zostało za nią ukryte.♠Specialis Revelio♠#wykrywanieSkomplikowane zaklęcie ujawniające szereg informacji w zależności od wybranego obiektu. W przypadku eliksiru ujawni jego recepturę. Pozwala poznać autora nieznanego listu lub odsłonić zaklęcia, które zostały rzucone na jakiś obiekt.♠Tabu♠#atak #wykrywanieNiewerbalne zaklęcie tworzące efekt tabu. Każdy, kto wypowie nazwę naznaczoną tą klątwą zostaje namierzony przez rzucającego zaklęcie.♠Vulnera Sanantur♠#lecząceBardzo potężne zaklęcie leczące, które potrafi zagoić rany zadane paskudnymi klątwami pokroju Sectumsempry, uchronić przed amputacją kończyny czy krwotokiem, którgo nie da się zatamować innymi czarami. |
| | | Sponsored content
| Temat: Re: Lista zaklęć | |
| |
| | | |
Similar topics | |
|
| |