W tym miejscu znajdziesz spis umiejętności specjalnych, które twoja postać może zdobyć poprzez udział w fabule. Część z nich jest niezwykle unikalna i odkrywa przed każdym bohaterem masę nowych możliwości, jak chociażby zdolność przemiany w zwierzę czy odczytywania cudzych myśli. Inne pozwolą graczom na ułatwianie życia swoich postaci, np. poprzez mistrzostwo w jakiejś dziedzinie, które na stałe obniża progi warzenia eliksirów czy rzucania zaklęć. Na poniższej liście znajdują się nie tylko wspomniane umiejętności i ich opisy, ale również możliwe sposoby ich zdobywania.
Jak mogę zdobyć Animagię/Legilimencję/Oklumencję/Zaklęcia bezróżdżkowe/Zaklęcia niewerbalne?➤ Jeśli chodzi o te pięć umiejętności specjalnych,
postać może otrzymać je już na etapie tworzenia karty. Pamiętaj jednak, że poprzez kartę każda postać może posiąść tylko jedną umiejętność specjalną. Jeśli chce ich więcej, musi uczyć się na bieżąco z wykorzystaniem poniższych metod.
➤
Na każdego gracza przypadają tylko dwie aktywne postaci posiadające umiejętności specjalne zdobyte poprzez kartę. Nie ma limitu na umiejętności zdobywane poprzez bieżącą naukę z wykorzystaniem poniższych metod.
➤ Karta z umiejętnością specjalną musi zawierać opis nauki, wszelkie trudności, jakie napotkała postać, pierwsze momenty, kiedy zaczęło jej wychodzić. Nie zapomnij jednak o samej historii czy powiązaniach rodzinnych. Umiejętność nie powinna wypierać ich z karty. Karta z umiejętnością specjalną powinna być poprawna i długa.
➤
Nadanie postaci umiejętności specjalnej poprzez kartę wyklucza możliwość posiadania przez nią genetyki. O wszelkie zaległe wpisy dotyczące punktów umiejętności czy też samych umiejętności należy zgłaszać się w
tym temacie, wraz z podlinkowanym wątkiem.
Animagia
Animagia jest trudną sztuką przemiany w zwierzę. Czarodziej musi ćwiczyć przez wiele lat, by wszystko przebiegło pomyślnie. A gdy już opanuje tę umiejętność, może się przemieniać wyłącznie w jedno konkretne zwierzę, które najczęściej jest odbiciem jego osobowości. Niekiedy forma animagiczna i forma patronusa są identyczne. Do przemiany animagicznej nie potrzeba różdżki, ani inkantacji. Animagowie mogą porozumiewać się z innymi zwierzętami.
Jak zdobyć umiejętność?Jeśli chcesz w ogóle myśleć o animagii, umieść w skrytce pozycję "Animagia (0/35)" w kategorii "Umiejętności".
Sposób 1Czarodziej może zdobyć umiejętność legalnie, poprzez zapisanie się do
Wyższej Szkoły Magicznej na kierunek "Transmutacja zaawansowana".
Następnie musi uczestniczyć w zajęciach
o tematyce animagicznej, organizowanych dla jego kierunku przez nauczycieli fabularnych i półfabularnych. W ten sposób czarodziej będzie otrzymywał od 1 do 5
punktów animagii za lekcję, które powinien umieścić w skrytce w zakładce "umiejętności" w formie "Animagia (2/35)".
By ostatecznie zdobyć umiejętność, czarodziej musi posiadać
35 punktów animagii oraz
50 punktów transmutacji.
Żeby zdobyć dyplom, który potwierdzi legalne posiadanie zdolności, czarodziej
musi wziąć udział w egzaminie, który będzie organizowany raz do roku, w czerwcu, w Wyższej Szkole Magicznej.
Sposób 2Czarodziej może zdobyć umiejętność nielegalnie, poprzez naukę animagii od innych czarodziejów (fabularnych lub półfabularnych), którzy posiadają już tę zdolność, oczywiście za ich zgodą. Za każdy wątek związany z nauką animagii czarodziej może otrzymać od 1 do 3 punktów animagii.
Może także uczyć się samodzielnie. W tym celu powinien umieszczać na forum posty dotyczące poszukiwań naukowych czy samej nauki, opisujące związane z nią trudności itd. Za każdy taki post otrzyma 1 punkt animagii. Po punkty powinien zgłosić się w
tym temacie wraz z załączonym linkiem do wątku/posta, by mogły zostać dodane jako wpis pod skrytką. Punkty powinien umieścić w skrytce w zakładce "umiejętności" w formie "Animagia (2/35)".
By ostatecznie zdobyć umiejętność, czarodziej musi posiadać
35 punktów animagii oraz
50 punktów transmutacji.
Brak dyplomu może skutkować konsekwencjami prawnymi.
Powyższe sposoby można oczywiście mieszać. Zapisanie się do WSM nie odbiera możliwości prowadzenia wątków poza nim, a rozpoczęcie nauki od takowych nie odbiera możliwości dołączenia do WSM. Wątków nie można rozgrywać w retrospekcjach.Oklumencja
Oklumencja jest trudną sztuką ochrony umysłu przed legilimencją. Polega na jego całkowitym oczyszczeniu z myśli i emocji, w związku z czym czyni penetrację umysłu niemożliwą czy też po prostu bezużyteczną.
Jak zdobyć umiejętność?Jeśli chcesz w ogóle myśleć o oklumencji, umieść w skrytce pozycję "Oklumencja (0/35)" w kategorii "Umiejętności".
Sposób 1Czarodziej może zdobyć umiejętność poprzez zapisanie się do
Wyższej Szkoły Magicznej na kierunek "Psychologia magiczna".
Następnie musi uczestniczyć w zajęciach
o tematyce dotyczącej oklumencji, organizowanych dla jego kierunku przez nauczycieli fabularnych i półfabularnych. W ten sposób czarodziej będzie otrzymywał od 1 do 5
punktów oklumencji, które powinien umieścić w skrytce w zakładce "umiejętności" w formie "Oklumencja (2/35)".
By ostatecznie zdobyć umiejętność, czarodziej musi posiadać
35 punktów oklumencji oraz
50 punktów OPCM.
Sposób 2Czarodziej może zdobyć umiejętność poza WSM, poprzez naukę oklumencji od innych czarodziejów (fabularnych lub półfabularnych), którzy posiadają już tę zdolność, oczywiście za ich zgodą. Za każdy wątek związany z nauką oklumencji czarodziej może otrzymać od 1 do 3 punktów oklumencji.
Może także uczyć się samodzielnie. W tym celu powinien umieszczać na forum posty dotyczące poszukiwań naukowych czy samej nauki, opisujące związane z nią trudności itd. Za każdy taki post otrzyma 1 punkt oklumencji. Po punkty powinien zgłosić się w
tym temacie wraz z załączonym linkiem do wątku/posta, by mogły zostać dodane jako wpis pod skrytką. Punkty powinien umieścić w skrytce w zakładce "umiejętności" w formie "Oklumencja (2/35)".
By ostatecznie zdobyć umiejętność, czarodziej musi posiadać
35 punktów oklumencji oraz
50 punktów OPCM.
Powyższe sposoby można oczywiście mieszać. Zapisanie się do WSM nie odbiera możliwości prowadzenia wątków poza nim, a rozpoczęcie nauki od takowych nie odbiera możliwości dołączenia do WSM. Wątków nie można rozgrywać w retrospekcjach.Legilimencja
Legilimencja jest trudną sztuką penetrowania cudzego umysłu. Pozwala na wydobywanie wspomnień i uczuć wybranej osoby. Dodatkowo mistrzowie legilimencji potrafią wyczuć czy dana osoba mówi prawdę, czy kłamie.
Jak zdobyć umiejętność?Jeśli chcesz w ogóle myśleć o legilimencji, umieść w skrytce pozycję "Legilimencja (0/35)" w kategorii "Umiejętności".
Sposób 1Czarodziej może zdobyć umiejętność poprzez zapisanie się do
Wyższej Szkoły Magicznej na kierunek "Psychologia magiczna".
Następnie musi uczestniczyć w zajęciach
o tematyce dotyczącej legilimencji, organizowanych dla jego kierunku przez nauczycieli fabularnych i półfabularnych. W ten sposób czarodziej będzie otrzymywał od 1 do 5
punktów legilimencji, które powinien umieścić w skrytce w zakładce "umiejętności" w formie "Legilimencja (2/35)".
By ostatecznie zdobyć umiejętność, czarodziej musi posiadać
35 punktów legilimencji oraz
50 punktów zaklęć.
Sposób 2Czarodziej może zdobyć umiejętność poza WSM, poprzez naukę legilimencji od innych czarodziejów (fabularnych lub półfabularnych), którzy posiadają już tę zdolność, oczywiście za ich zgodą. Za każdy wątek związany z nauką legilimencji czarodziej może otrzymać od 1 do 3 punktów legilimencji.
Może także uczyć się samodzielnie. W tym celu powinien umieszczać na forum posty dotyczące poszukiwań naukowych czy samej nauki, opisujące związane z nią trudności itd. Za każdy taki post otrzyma 1 punkt legilimencji. Po punkty powinien zgłosić się w
tym temacie wraz z załączonym linkiem do wątku/posta, by mogły zostać dodane jako wpis pod skrytką. Punkty powinien umieścić w skrytce w zakładce "umiejętności" w formie "Legilimencja (2/35)".
By ostatecznie zdobyć umiejętność, czarodziej musi posiadać
35 punktów legilimencji oraz
50 punktów zaklęć.
Powyższe sposoby można oczywiście mieszać. Zapisanie się do WSM nie odbiera możliwości prowadzenia wątków poza nim, a rozpoczęcie nauki od takowych nie odbiera możliwości dołączenia do WSM. Wątków nie można rozgrywać w retrospekcjach.Zaklęcia bezróżdżkowe
Jak sama nazwa mówi, zaklęcia bezróżdżkowe pozwalają na rzucanie zaklęć bez użycia różdżki. Nie jest to bardzo skomplikowana sztuka, ale i tak wymaga wielu ćwiczeń nad skupianiem magii w jednym punkcie. Oczywiście wszystko to nie zwalnia ze stosowania mechaniki zaklęć wdrożonej na forum.
Jak zdobyć umiejętność?Jeśli chcesz w ogóle myśleć o magii bezróżdżkowej, umieść w skrytce pozycję "Magia bezróżdżkowa (0/35)" w kategorii "Umiejętności".
Sposób 1Czarodziej może zdobyć umiejętność poprzez zapisanie się do
Wyższej Szkoły Magicznej na kierunek "Zaawansowana magia obronna".
Następnie musi uczestniczyć w zajęciach
o tematyce dotyczącej magii bezróżdżkowej, organizowanych dla jego kierunku przez nauczycieli fabularnych i półfabularnych. W ten sposób czarodziej będzie otrzymywał od 1 do 5
punktów magii bezróżdżkowej, które powinien umieścić w skrytce w zakładce "umiejętności" w formie "Magia bezróżdżkowa (2/35)".
By ostatecznie zdobyć umiejętność, czarodziej musi posiadać
35 punktów magii bezróżdżkowej oraz
50 punktów zaklęć.
Sposób 2Czarodziej może zdobyć umiejętność poza WSM, poprzez naukę magii bezróżdżkowej od innych czarodziejów (fabularnych lub półfabularnych), którzy posiadają już tę zdolność, oczywiście za ich zgodą. Za każdy wątek związany z nauką magii bezróżdżkowej czarodziej może otrzymać od 1 do 3 punktów magii bezróżdżkowej.
Może także uczyć się samodzielnie. W tym celu powinien umieszczać na forum posty dotyczące poszukiwań naukowych czy samej nauki, opisujące związane z nią trudności itd. Za każdy taki post otrzyma 1 punkt magii bezróżdżkowej. Po punkty powinien zgłosić się w
tym temacie wraz z załączonym linkiem do wątku/posta, by mogły zostać dodane jako wpis pod skrytką. Punkty powinien umieścić w skrytce w zakładce "umiejętności" w formie "Magia bezróżdżkowa (2/35)".
By ostatecznie zdobyć umiejętność, czarodziej musi posiadać
35 punktów magii bezróżdżkowej oraz
50 punktów zaklęć.
Powyższe sposoby można oczywiście mieszać. Zapisanie się do WSM nie odbiera możliwości prowadzenia wątków poza nim, a rozpoczęcie nauki od takowych nie odbiera możliwości dołączenia do WSM. Wątków nie można rozgrywać w retrospekcjach.Magia niewerbalna
Magia niewerbalna pozwala czarodziejowi rzucać zaklęcia bez użycia inkantacji zaklęcia. Wystarczy o nim jedynie pomyśleć. Oczywiście nie zwalnia to ze stosowania mechaniki zaklęć wdrożonej na forum.
Jak zdobyć umiejętność?Jeśli chcesz w ogóle myśleć o magii niewerbalnej, umieść w skrytce pozycję "Magia niewerbalna (0/35)" w kategorii "Umiejętności".
Sposób 1Czarodziej może zdobyć umiejętność poprzez zapisanie się do
Wyższej Szkoły Magicznej na kierunek "Zaawansowana magia obronna".
Następnie musi uczestniczyć w zajęciach
o tematyce dotyczącej magii niewerbalnej, organizowanych dla jego kierunku przez nauczycieli fabularnych i półfabularnych. W ten sposób czarodziej będzie otrzymywał od 1 do 5
punktów magii niewerbalnej, które powinien umieścić w skrytce w zakładce "umiejętności" w formie "Magia niewerbalna (2/35)".
By ostatecznie zdobyć umiejętność, czarodziej musi posiadać
35 punktów magii niewerbalnej oraz
35 punktów zaklęć.
Sposób 2Czarodziej może zdobyć umiejętność poza WSM, poprzez naukę magii niewerbalnej od innych czarodziejów (fabularnych lub półfabularnych), którzy posiadają już tę zdolność, oczywiście za ich zgodą. Za każdy wątek związany z nauką magii niewerbalnej czarodziej może otrzymać od 1 do 3 punktów magii niewerbalnej.
Może także uczyć się samodzielnie. W tym celu powinien umieszczać na forum posty dotyczące poszukiwań naukowych czy samej nauki, opisujące związane z nią trudności itd. Za każdy taki post otrzyma 1 punkt magii niewerbalnej. Po punkty powinien zgłosić się w
tym temacie wraz z załączonym linkiem do wątku/posta, by mogły zostać dodane jako wpis pod skrytką. Punkty powinien umieścić w skrytce w zakładce "umiejętności" w formie "Magia niewerbalna (2/35)".
By ostatecznie zdobyć umiejętność, czarodziej musi posiadać
35 punktów magii niewerbalnej oraz
35 punktów zaklęć.
Powyższe sposoby można oczywiście mieszać. Zapisanie się do WSM nie odbiera możliwości prowadzenia wątków poza nim, a rozpoczęcie nauki od takowych nie odbiera możliwości dołączenia do WSM. Wątków nie można rozgrywać w retrospekcjach.