Mistrz Gry
- Liczba postów : 1032
| Temat: Eliksiry 17.10.15 23:07 | |
| EliksiryWarzenie eliksirów opiera się na zdobyciu określonej liczby punktów. W zależności od złożoności mikstury, konieczne będzie użycie od trzech do dziesięciu składników. Wrzucenie każdego z nich do kociołka wymaga rzutu kostką. Im wyższy wynik, tym lepiej dany składnik został przygotowany. Wyniki rzutów należy zsumować, a do sumy dodać dodatkowe modyfikatory. Za każde 5 punktów z Eliksirów i 10 punktów z Zielarstwa w skrytce, możesz dodać po 1 punkcie do końcowego wyniku. Modyfikatory opisują relacje między wrzucanymi składnikami. Czasem mimo, na przykład, krzywego pokrojenia korzonków, mogą one przynieść pozytywny efekt w połączeniu z innymi ingrediencjami. Aby poznać uzyskane efekty, rozpatrz każdą kolejną parę kostek i w poniższej rozpisce odczytaj wartość modyfikatora. Modyfikatory 1-1 nic się nie dzieje +0 1-2 eliksir zaczyna bulgotać +1 1-3 z kociołka wydobywa się biały dym +1 1-4 kolor eliksiru zmienia się w brudnoszary -2 1-5 powierzchnia gotowanej substancji staje się idealnie gładka +3 1-6 eliksir zaczyna się przypalać -3 2-2 nic się nie dzieje +0 2-3 zawartość kociołka zaczyna się pienić -3 2-4 mikstura zaczyna niepokojąco śmierdzieć -1 2-5 eliksir zaczyna wirować w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara +2 2-6 substancja zaczyna chlapać tak mocno, że wypala dziurę w suficie -3 3-3 nic się nie dzieje +0 3-4 eliksir przybiera błękitny odcień +1 3-5 mikstura wydziela lekki zapach fiołków +2 3-6 eliksir zmienia kolor na mlecznobiały +3 4-4 nic się nie dzieje +0 4-5 eliksir zaczyna wirować w kierunku przeciwnym z ruchem wskazówek zegara -2 4-6 nad powierzchnią eliksiru pojawia się delikatna mgiełka +3 5-5 nic się nie dzieje +0 5-6 eliksir zaczyna błyszczeć -1 6-6 nic się nie dzieje +0 Punkty do zdobycia Ilość składników | Min do zdobycia | Max do zdobycia | 3 składniki | 10 pkt | 24 pkt | 4 składniki | 12 pkt | 33 pkt | 5 składników | 14 pkt | 42 pkt | 6 składników | 16 pkt | 51 pkt | 7 składników | 18 pkt | 60 pkt | 8 składników | 20 pkt | 69 pkt | 9 składników | 22 pkt | 78 pkt | 10 składników | 24 pkt | 87 pkt |
Przykład Masz w skrytce 21 punktów z Eliksirów i 12 punktów z Zielarstwa. Eliksir, który chcesz uwarzyć, wymaga użycia czterech składników. Rzucasz więc czterema kostkami, a wyniki przedstawiają się następująco: 1 6 2 5 Suma rzutu wynosi 1+5+2+6=14 Aby rozpatrzyć modyfikatory, rozpatrujesz każde dwie kolejne kostki: (1 – 5) modyfikator +3 (5 – 2) modyfikator +2 (2 – 6) modyfikator -3 Dodatkowo za 21 punktów z Eliksirów, przysługują ci dodatkowe 4 punkty do końcowego wyniku, a za 12 punktów z Zielarstwa – dodatkowy 1 punkt. Ostateczny wynik przedstawia się więc następująco: 14+3+2-3+4+1=21 Aby uznać czteroskładnikowy eliksir za udany, należy zdobyć minimum 12 punktów, a więc przy zdobytych 21 – eliksir jest udany. - Kod:
-
<kk>Punkty za składniki:</kk> <kk>Modyfikatory:</kk> <kk>Dodatkowe za punkty w skrytce:</kk> <kk>Suma punktów:</kk> <kk>Powodzenie:</kk> tak/nie |
|